پیشگیری از سرماخوردگی در زمستان

پیشگیری از سرماخوردگی در زمستان

معرفی راه های پیشگیری از سرماخوردگی در زمستان

هوای اطرافتان خود را مرطوب نگه دارید

هنگامی که هوا سردتر میشود بیشتر دوست داریم در خانه بمانیم.
و بودن در فضای بسته که اعضای خانواده همه در آن هستند احتمال بیمار شدن را بیشتر میکند.
اگر فضا خشک باشد قطرهه های سرفه و عطسه به قطره های کوچکتر تبدیل میشوند و بیشتر نیز در هوا میمانند.
ولی در هوای مرطوب اینطور نیست و خطر ابتلای اطرافیان کم میشود.

در طول هفته 5 روز ورزش کنید

تحقیقات اینطور نشان میدهد که احتمال ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی با استفاده از ورزش کردن کاهش پیدا میکند.
5 روز ورزش کردن در هفته خطر ابتلا به عفونت های دستگاه های تنفسی را تا 50 درصد میتواند کم کند.

 

از مصرف ویتامین D در زمستان غافل نشوید

به دلیل اینکه در زمستان تابش نور آفتاب به نسبت سایر فصول کمتر است؛
و بدن نمیتواند به اندازه قبل از آفتاب ویتامین D دریافت کند، مصرف کردن مواد خوراکی مانند زده تخم مرغ، میگو،
پرتغال،شیر سویا و … میتواند جایگزین منبع از دست رفته ویتامین D باشد و در کاهش احتمال سرماخوردگی نقش مهمی داشته باشد.

 

بیشتر پرویین مصرف کنید

رژیم غذایی که پروتئین آن کم باشد، میتواند سیستم ایمنی بدن را ضعیف نماید.
به همین دلیل برای پیشگیری از سرماخوردگی در زمستان از منابع غذایی حاوی پروتئین مانند لبنیات، ماهی و تخم مرغ استفاده کنید.

 

همچنین بخوانید: خوراکی های مفید زمستان – قسمت دوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *